Data de realització del viatge: Maig/Juny 2019

Per començar, abans d’explicar-vos com renovar el visat per Bolívia, hem de començar per lu bàsic:

Es necessita visat per entrar a Bolívia?

La resposta és que NO, només necessiteu el passaport en vigor ( vigència de 6 mesos). Entrant al país us segellen el passaport i us lliuren un formulari que heu d’emplenar amb les vostres dades personals. Aquest paper que us entreguen amb un segell, guardeu-lo bé.

Per sorpresa nostra vam veure que el segell d’entrada a Bolívia només et permet romandre al país per 30 dies.

No obstant això, no us preocupeu, això no significa que només podeu quedar-vos com a turistes 30 dies al país.

Així doncs,si voleu quedar-vos més temps haureu de demanar una extensió del visat.

Com allargo el meu visat?

Hi ha dues maneres d’allargar el teu visat, una és sortir i tornar a entrar al país. Podeu travessar la frontera amb Xile, Paraguai o el Brasil i al entrar tindreu 30 dies més al país.

La segona opció és anar a qualsevol oficina de migracions i demanar que t’estenguin el visat per 30 dies més. Així ho vam fer nosaltres.

la nostra experiència

Nosaltres vam anar a l’Oficina de migracions de Santa Cruz de la Sierra que està situada al carrer Quijarro. Haureu d’anar-hi en horari de matins perquè us donin cita ( de 7 a 15 hores) encara que l’oficina també està oberta a la tarda no fan el tràmit. Nosaltres vam anar-hi a la tarda i vam haver-hi de tornar  l’endemà.

A les 8.30 del matí estàvem a l’oficina, vam fer una breu cua de 5 minuts i li vam explicar a la dona d’atenció al públic que volíem estendre el nostre visat de turista. Ens va donar un torn i ens va dir que esperéssim a la tercera planta.

A la tercera planta vam haver d’esperar poc més de 10 minuts fins que la pantalla va mostrar el nostre numero i ens vam dirigir al taulell. Allà vam explicar que volíem quedar-nos al país més temps i sense fer cap pregunta ens van posar el segell al passaport. Amb el segell al passaport vam haver de fer-li una fotocòpia ( es fa allà mateix, has de pagar 2 bob) i lliurar-la al senyor que ens va atendre.

I ja està, així de fàcil i en menys d’una hora!

¡VISAT RENOVAT!

En conclusió, amb el nou segell podem romandre +30 dies al país, si volem estar més temps podem prorrogar-ho una vegada més per altres 30 dies.

El total que un turista pot romandre al país són 90 dies. És a dir, tens dret a 2 pròrrogues.

Havíem llegit en un post que aquest tràmit només es podia fer a Santa Cruz i a La Paz però el funcionari ens va indicar que es pot fer a totes les ciutats ( ell va esmentar expressament Cochabamba i Sucre).

En tot cas, si voleu una pròrroga heu de demanar-la dos dies abans que es caduqui el vostre visat.

Esperem que aquesta informació us serveixi d’ajuda. Ja heu llegit la nostra entrada sobre la Chiquitanía? Si esteu a Santa Cruz no us ho podeu perdre! 

> Dubtes? Segueix-nos i contacta'ns!

> T'ha agradat l'entrada? Comparteix-la!